Friday, 22 July 2011

10th IDC

Alhamdulillah, 6 hari di Uiam sudah habis. Banyak perkara yang dipelajari. Banyak perkara yang dialami. Menambah ilmu diri juga pengalaman hidup yang sepastinya menjadi suatu mutiara sebagai panduan hidup.
Banyak perkara yang aku terseyum...
Banyak juga perkara yang membuatkanku menggelengkan kepala.

The latter tu, biarku simpan sebagai pengajaran hidup.
Cuma jarang2 ada perkara yang mebuatkan hati menangis gembira berbanding perkara2 yang membuatkan hatiku merintih sedih. Tapi kali ini, biarpun ada perkara yang menghibakan hatiku, ada perkara yang membuatkan aku bersyukur kerana masih wujud sebuah institusi pendidikan yang disabitkan dengan agama yang memang menjulangkan panji islam!
Ia sebuah sekolah yang biar pun aku baru tahu, biar pun aku tidak pernah berada didalamnya, namun aku mungkin kenal dengan ahli mereka. Aku seperti mahu memeluk mereka dan menagis di bahu mereka dan mengatakan, "Sungguh aku cintakan kalian!"... Sek Men Islam Al-Hidayah :THE REVOLUTION OF HIDAYAH...

No comments:

Post a Comment